Vinegar Doppio
Vinegar Doppio (ヴィネガー・ドッピオ, Vinegā Doppio) é um antagonista primário na quinta parte de JoJo's Bizarre Adventure, Vento Aureo, introduzido no arco "My Name is Doppio".
Doppio é o mais jovem, inocente, e ecêntrico subchefe do Chefe. Como um membro da Passione, ele acredita ser o mais leal subordinado de Diavolo, mas na relaidade, os dois são almas separadas habitando o mesmo corpo.
Durante o curso de Vento Aureo, ele ajuda Diavolo a agir e se mover sem ser detectado. É desconhecido se Doppio é realmente um usuário de Stand, mas ele é capaz de parcialmente usar o King Crimson em batalha.
Aparência
Doppio tem a aparência de um jovem bastante magro porém em boa forma, descrito como parecendo jovem de mais para ter filhos.[1] Ele tem sardas, contribuindo para sua aparência de garoto, e íris de cor clara que desaparecem quando ele não está sob controle de seu corpo. Seu cabelo é amarrado em um rabo de cavalo da altura de seu pescoço com tranças em ziguezague; o cabelo da frente é deixado solto e vai para o lado formando uma franja, a posição e tamanho da qual é retratada inconsistentemente.
Suas roupas consistem de um suéter claro com aberturas parecidas com cortes que deixam a cintura exposta e um par de jeans soltos com cravejos cobrindo as coxas e os lados dos tornozelos. Doppio também veste uma camisa de malha de fiação por baixo do suéter.
Esquemas de Cores
Personalidade
Doppio é uma pessoa muito mais normal em contraste com Diavolo: amigável, honesto, e um pouco covarde. Doppio regularmente alucina objetos aleatórios como "telefones" com os quais ele usa para falar com seu alter-ego, sem saber que eles compartilham o mesmo corpo.
Doppio se comporta como um adolescente de boa índole na maioria das vezes e é normalmente um indivíduo amigável e educado. Doppio frequentemente parece ser bom com crianças já que ele uma vez conseguiu um telefone de brinquedo de uma criança enquanto à bordo de um avião[2] e até arriscou sua vida para salvar outra.[3] Sempre que atacado, Doppio automaticamente entra em um estado de medo verdadeiro e submissão, muitas vezes escolhendo a opção mais segura como seguir as ordens de seu agressor. Ele acredita ser azarado, o que gera um contraste irônico com a boa sorte de Diavolo.Ferozmente leal ao seu chefe ao ponto de tentar cumprir sua missão em primeiro lugar, Doppio é um tanto engenheso embora Diavolo tenha que ajudá-lo e aconselhá-lo certas vezes. Apesar disso, partes de Diavolo estão em Doppio: durante a batalha com Risotto Nero, Doppio recusou deixar a batalha ou deixar seu chefe intervir, ficando e fazendo tudo o que ele pôde para encontrar uma fraqueza no Stand de Risotto, Metallica.[4] Ele compartilha a natureza calma de seu alter ego quando em batalha, e enquanto suas primeiras ações são normalmente entrar em pânico e gritar, ele logo e rapidamente se acalma, cuidadosamente usando o que conseguir para identificar o inimigo e seus poderes.
Como Diavolo é muito gentil e paciente com Doppio, ele é normalmente completamente cego ao seu comando, estando de acordo com o que quer que seu "chefe" diga. Enquanto ele morria, os últimos pensamentos de Doppio foram de seu chefe, permanecendo fiel até o final e sorrindo, dizendo que se Diavolo foi atrás deles ele irá ganhar com certeza e pede que Diavolo o ligue, comentando que ele se sente solitário.[5]
Entretanto, como um resultado de sua bipolaridade, Doppio também é sujeito de várias mudanças agressivas de emoção, e solta vários palavrões durante essas explosões, embora diferente de Diavolo ele esteja menos calmo e focado com elas. Mal-humardo, Doppio diretamente desobedeceu e discutiu com seu superior direto durante a batalha com Risotto,[4] repreendeu Bucciarati por quase cair na rua, e até fez o mesmo com Diavolo ele mesmo por tê-lo "ligado" enquanto na presença de Bucciarati.[6] Ele também tem uma baixa tolerância e quase nenhuma paciência por "idiotas" e pessoas que guardam os "telefones" dele.
Doppio também já foi mostrado questionando adivinhações, já que ele alegou que algumas das adivinhações do vidente foram simplesmente devido a sua aparência ("Você é um turista," por causa de sua bolsa, "Você tem um segredo," porque todos possuem um, etc.).[7]
Mesmo com a ponte de personalidade para personalidade, entretanto, ele é completamente ignorante a sua co-habitância e se considera o subchefe de Diavolo e, de mesmo modo, uma pessoa completamente diferente. Sendo uma personalidade inteiramente dissociativa; Diavolo foi mostrado movendo Doppio para fora do beco logo após ter matado o vidente para que ele não visse o cadáver, mas também possivelmente para esconder suas ações de Doppio. Doppio parece não ter conhecimento do que os objetos que ele chama de "telefones" realmente são, tendo usado um cone de sorvete, um cigarro usado e até mesmo um sapo para falar com Diavolo.[8][9] E para completar, ele parece ter uma péssima memória, mas se isso é devido a influência de Diavolo sob Doppio é desconhecido; Antes de encontrar Risotto, Diavolo avisou seu alter ego de que o assassino estava na área e o deu instruções estritas sobre como lidar com ele e como completar a missão. Entretanto, ao "desligar a chamada", não demorou mais do que um breve instante para que Doppio imediatamente esquecesse sua missão, o que ele havia sido ordenado, o fato de que Risotto estava na área, e acima de tudo, como ele havia conseguido falar com o Chefe apesar de seu telefone ter sido quebrado.[10]
Habilidades
Stand
Doppio é capaz de usar o Epitaph, uma sub-habilidade do King Crimson, assim como os braços do King Crimson; Doppio acha que eles são emprestados por Diavolo. Eles o permitem ver até dez segundos no futuro e realizar golpes poderosos.
Personalidade Dupla
Diavolo e Doppio são duas almas que habitam o mesmo corpo. Como resultado, eles podem trocar de personalidades assim como sua aparência física.[11] Comparado ao Diavolo, Doppio tem uma aparência muito mais jovem e é descrito por um clarividente como jovem demais para ter tido filhos.[12] Diavolo aparenta ser bem mais alto, assim como mais musculoso. Quando ele toma controle, as sardas de Doppio desaparecem, sua voz fica mais grossa, e seu cabelo parece ter um comprimento diferente. De acordo com Diavolo, demora alguns segundos para ele tomar controle total do corpo de Doppio.[13]
Diavolo parece ser capaz de manipular as memórias de Doppio enquanto no controle, já que Diavolo lembra de tudo e pode ver tudo que acontece ao Doppio mas o contrário não acontece, embora é desconhecido o quanto disso é baseado da possível má memória de Doppio.
Doppio pode ser comunicar com Diavolo através de qualquer objeto enquanto fora do controle, dando ao subchefe a impressão de que sua outra personalidade é uma outra pessoa independente dele. Embora não há conhecimento sobre a qualidade da voz de Diavolo nessas "ligações", Doppio sempre consegue ouvir a voz de seu álter ego através do objeto. Doppio também, em certas ocasiões, esquece que ele havia se comunicado com Diavolo, mas consistentemente nunca percebeu que ele estava usando um telefone quebrado ou um objeto que claramente não é um telefone. Esses "telefones" vão de sorvetes de casquinha à sapos, à cigarros, brinquedos, e claro Doppio sempre carrega um telefone quebrado ou desmontado.
História
Em Sardenha
Doppio foi visto pela primeira vez na Sardenha, carregando uma maleta. Em sua introdução, ele salvou um menino de ser atropelado por um caminhão enquanto o menino brincava com um inseto. Após evitar ser quase acertado pelo veículo, Doppio chamou a atenção de um vidente. Enquanto desconfiado inicialmente, Doppio se interessou pela vidência do homem quando ele lhe disse que ele havia uma filha, mesmo ele parecendo muito jovem. O próprio vidente ficou impressionado ao saber que Doppio era um pai, e desejou ver suas palmas, o deixando desconfortável. Doppio entra em pânico quando o adivinhador começa a assediá-lo por dinheiro, mas para descobrir o mistério do estranho rapaz. Repentinamente, Doppio agarra o adivinhador e o joga bate contra uma parede, o chamando de "homem morto". É então que ele se transforma em Diavolo e mata o adivinhador. O garoto de antes presencia isso, e Doppio sai das sombras, empurrando o menino da frente, e diz ao inseto que ele estava muito próximo dele e que ele deveria tomar mais cuidado, enquanto o garoto sai correndo e gritando de medo.
Doppio chega à Costa Smeralda em um táxi. Entretanto, o taxista o cobra um preço absurdo e Doppio protesta. O motorista de táxi tenta pegar o dinheiro de Doppio a força, pegando um envelope que ele presume que contenha dinheiro. Inicialmente amedrontado, Doppio então se torna extremamente furioso e enfia seu dedo na órbita do olho do motorista, ameaçando arrancar seu olho fora. Abruptamente um telefone toca. Doppio alucina que alguém está ligando para ele e ele pega um pequeno boneco para usá-lo como seu "telefone". Diavolo o contata e o diz que eles estão sendo vigiados. Doppio vira de costas e vê Risotto Nero, tendo chegado para atacar a Equipe Bucciarati quando eles inevitavelmente também chegam à Costa Smeralda. Instruído por seu Chefe para entrar em dois metros de proximidade de Risotto para permitir que o King Crimson matasse o traidor, Doppio espera que Riosotto apareça atrás dele e se vira pata atacar. Entretanto, Risotto rapidamente desvia e Doppio bate seu rosto contra uma pedra. Deixado sangrando profundamente o suficiente para que seu sangue caia em seus sapatos, Doppio entra em pãnico. Quando Riostto questiona o que ele tem no envelope (contendo a foto de Donatella) abaixo dele, que o jovem parece ter deliberadamente escondido, ele é levado a acreditar que é apenas lixo e Doppio consegue colocar a fotografia em baixo de seu pé com seu próprio sangue.
Embora Doppio tenha convencido Risotto que seu medo e covardia foram genuínos, Risotto nota que Doppio reagiu ao som do Aerosmith patrulhando a área, e descobre que ele é um usuário de Stand. Doppio novamente ataca Risotto, mas logo laminas surgem de dentro de sua boca. Tentando novamente atacar Risotto ao correr em sua direção, Risotto descobre que o Stand de Doppio deve ser um de curto-alcance e grande poder, e se mantêm longe de 2-3 metros de proximidade de Doppio. Agulhas começam a sair da boca de Doppio, o deixando ainda mais confuso sobre o Stand de Risotto quando o assassino repentinamente desaparece.
Diavolo grants Doppio Epitaph as well as King Crimson's arms. The first thing Doppio forecasts using Epitaph is Risotto turning invisible and a pair of scissors inexplicably forming in his neck, ready to cut his throat. He wonders how the scissors could move on their own, and before they could snip his throat, he forcefully tears them out. Risotto once again disappears, and Doppio sees a foot getting severed. He tells Diavolo what happens, and is ordered to run away. However, he figures out Risotto's Stand, Metallica's ability, and throws the scissors in a direction. The scissors sever Risotto's foot while a nearby frog explodes into razors. This proves to Doppio that Metallica's ability is that of magnetism of the iron in blood. Just then, multiple knives created from the iron in the sand are sent at Doppio, and while he deflects most of them, few are able to strike him. Diavolo reprimands him and tells him that he is "on his way" to finish Risotto off himself. Risotto reattaches his foot with Metallica and turns invisible once more.
Doppio peers into Epitaph's forecast and sees a large chunk with blood gushing missing from his own head, causing him to panic. While his body begins to change as Diavolo slowly emerges, Doppio uses the knives to pinpoint Risotto's location like a compass. However, upon throwing them, Risotto reveals that he expected it, and detached his severed foot for the knife to locate. Razors start forming in Doppio's head, and Risotto declares victory, having figured out that Doppio is actually the Boss himself. The instant he orders the razors to explode out of Doppio's head, Risotto is shot by a volley of bullets. Diavolo takes over and reveals that the knives thrown were in the direction of Bucciarati's group, causing Aerosmith to attack whomever was in the direction of the thrower.
As Doppio has lost a lot of blood and is heavy on breath, Risotto, the larger blip on Narancia's radar, was targeted. More bullets rip through Risotto, sending his still-invisible skin flying and landing on Diavolo's body, revealing the cause of the missing chunk in Doppio's head. Diavolo is left standing over Risotto in victory and offers him a quick and honorable death in exchange for him restoring his iron levels to normal. However, as a last resort, Risotto uses Metallica, caught on Aerosmith when his skin was sent flying, to guide Aerosmith and shoot Diavolo. Diavolo erases half a second to avoid the bullets, and Risotto ends up getting shot himself, bringing an end to the assassin.
Doppio is used to disguise Diavolo, in combination with the stolen clothes of the child they kidnapped, to allow him to get close to Leone Abbacchio and kill him before his Moody Blues could reveal Diavolo's face. Diavolo thus allows Doppio to retake control. Later, Doppio and Diavolo see the Team Bucciarati leaving Sardegna with a surprisingly determined look on their face. Worried, Diavolo calls Doppio who answers with an ice cream cone. Diavolo tells Doppio to go check the stela. Seeing it has been tampered with, Diavolo realizes that the heros must have discovered something after all. He orders Doppio to deploy Cioccolata and Secco despite his disdain. During the flight from Sardegna to Rome, Diavolo explains to Doppio Cioccolata's story and tells him he must go to Rome to reign him in.
Em Roma
Upon arriving in Rome, Doppio is taken hostage by Secco, whom is fighting Bucciarati. As neither of them recognise him, Bucciarati saves him by placing a zipper on him to punch through him and kill Secco without hurting him. Bucciarati's body is on the verge of collapsing and he's now blind and deaf. Doppio decides to "help" him reach his destination to discover the heroes' objective, but then the way to the Colosseum is barred by Mista, who is near. Doppio hides with Bucciarati and then the Boss calls him. Diavolo explains that Bucciarati is now a sort of undead, a soul bound to a dead corpse. He is blind and deaf, but can still distinguish souls and what souls are saying, explaining how he can still interact with Doppio despite being seemingly crippled. Diavolo lends a bit of his aura to Doppio. This has the double effect of fooling Bucciarati into thinking he's in the presence of Trish and also making Mista go away protect Trish, who's sensed her father. Bucciarati and Doppio can enter the Colosseum but then they are confronted by Jean Pierre Polnareff, who is sitting on the second floor. Polnareff interrogates Doppio and Bucciarati because he doesn't know Doppio. Doppio manages to pretend being Trish for a little while, but his cover is practically blown when Bucciarati says that Trish is a Stand User and Polnareff asks "Trish" to show her Stand. The Boss finally recognizes Polnareff and takes control of Doppio's body. Diavolo abandons Bucciarati and kills Polnareff.
When Chariot Requiem swapped the souls of the inhabitants of Rome, Doppio's soul was transferred into Bucciarati's body, with Bucciarati's soul going into Diavolo's body. Team Bucciarati keeps a close eye on Bucciarati's body. The moment Doppio began to awake, he was shot down by Mista. Though Mista claimed that the shots would not be fatal, Doppio eventually dies by bleeding out on the pavement. Before his death, he claims that he was waiting for a call from Diavolo, whom left Bucciarati's already dying body, knowing it was dangerous to stay, sacrificing Doppio to keep himself alive. Despite this, Doppio viewed his Boss' decision as a smart one that would allow him to defeat the traitors.
Relacionamentos
Alter Ego
- Diavolo: While Doppio never learned the truth between themselves, he highly respects Diavolo and always called him "Boss" - though whether or not Doppio knew Diavolo's name is unknown. Doppio also seems to be Diavolo's gofer, something he takes pride in considering how loyal he was to a point of stubbornness, and he seemed heed most of Diavolo's orders when he remembered them.
Inimigos
- Risotto Nero: Both of these characters have a mutual dislike for each other. Risotto dislikes Doppio simply because he is connected to "the boss" and vice versa because Risotto is looking for the boss. As Risotto continues to try to kill Doppio this dislike grows to the point that Doppio is willing to risk his own life for a chance to kill Risotto.
Capítulos / Episódios
- Chapter 541: Storm Warning in Sardinia Island!
- Chapter 542: My Name is Doppio, Part 1
- Chapter 543: My Name is Doppio, Part 2
- Chapter 544: King Crimson vs. Metallica, Part 1
- Chapter 545: King Crimson vs. Metallica, Part 2
- Chapter 546: King Crimson vs. Metallica, Part 3
- Chapter 547: King Crimson vs. Metallica, Part 4
- Chapter 551: Pronto! On the Phone, Part 1
- Chapter 552: Pronto! On the Phone, Part 2
- Chapter 553: Destination: Rome! The Colosseum
- Chapter 567: "Green Day" and "Oasis", Part 14
- Chapter 568: His Name is Diavolo, Part 1
- Chapter 569: A Little Story from the Past
- Chapter 570: His Name is Diavolo, Part 2
- Chapter 574: The Requiem Quietly Plays, Part 3 (Mentioned only)
- Chapter 576: The Requiem Quietly Plays, Part 5 (In Bruno Bucciarati's body)
- Chapter 577: The Requiem Quietly Plays, Part 6 (In Bruno Bucciarati's body) (Death)
- Golden Wind Episode 21: The Mystery of King Crimson (Voice only)
- Golden Wind Episode 26: A Little Story from the Past ~My Name is Doppio~ (1st full appearance)
- Golden Wind Episode 27: King Crimson vs. Metallica
- Golden Wind Episode 28.5: destino
- Golden Wind Episode 29: Destination: Rome! The Colosseum
- Golden Wind Episode 32: Green Day and Oasis, Part 3
- Golden Wind Episode 33: His Name is Diavolo
- Golden Wind Episode 34: The Requiem Quietly Plays, Part 1
- Golden Wind Episode 35: The Requiem Quietly Plays, Part 2
- Golden Wind Episode 36: Diavolo Surfaces (Death)
Frases
- “Luck just hasn't been with me lately. It's just one trouble after another, and nothing ever goes right.”—Vinegar Doppio, Chapter 541: Storm Warning in Sardinia Island!
- “Tulululululu! TULULULULULULU!!! Click Yes? This is Doppio.”—Vinegar Doppio hallucinating a phone call, Chapter 542: My Name is Doppio, Part 1
- “Roger that. [Following your orders] is my reason for living as well.”—Vinegar Doppio, Chapter 553: Destination: Rome! The Colosseum
- “I miss you... Boss... call me... like you always do... I'll be waiting... Call... me...”—Vinegar Doppio's last words, Chapter 577: The Requiem Quietly Plays, Part 6
Video Games
JoJo's Pitter-Patter Pop! (Android/iOS)
During that time, the appearance rate of Doppio panels is doubled
Cooldown: 85
Cooldown: 85
Cooldown: 80
Cooldown: 80
Cooldown: 75
Novels
JORGE JOESTAR
In the light novel JORGE JOESTAR, an iteration of Vinegar Doppio lives in the 37th universe. Although his appearance and mannerisms are similar to the original universe's Doppio, he is a lot more aggressive and does not have Diavolo as an alternate personality. Doppio 37 is still a gang member of Passione and works for an alternate universe Giorno Giovanna ?.
He also wields an unnamed Stand that can convert any ordinary object into a mobile phone which anybody could use over long distances.[14] Doppio uses his Stand to convert several objects into mobile phones for Passione, such as a pebble, rubber ball, and shoe.[15]
Rohan Kishibe 37 describes Doppio as being empty-eyed and Guido Mista 37 says that he can be weird. He hums "Tomememe" (トゥエムエムエムエ) instead of "Tōrururu" (とおるるる) when calling someone or expecting a phone call. He has anger issues and thinks everyone is insulting him by calling him a phone loving freak, despite no one even mentioning phones.[16]
Giorno finds George Joestar O unconscious in Morioh and brings him to Arrow Cross House, where he heals him and orders Doppio to watch over him. After some time, Doppio grabs a book lying on the side table named Pink Dark Boy: Part 8. Volume 112. He transforms it into a phone using his Stand and calls Giorno to inform him that George has woken up. Doppio also reports that George is feeling a lot of pain and struggling to get up, before telling George that he'll get over it if he keeps moving. When George says he can't move any further, Doppio suddenly becomes infuriated and threatens George by showing the gun in his trousers. George suddenly feels better knowing the situation he's in and instantly disarms Doppio, demanding to know what is going on.
Doppio then turns a piece of George's skull into a phone using his Stand and causes it to vibrate and ring intensely, numbing George's brain and throwing off his equilibrium. George confidently points the gun to his own head and precisely shoots off a two centimeter portion of his skull that had been converted into a phone. Afterwards, George fires the gun several times at Doppio from less than a meter away but none of the bullets hit. Mista's Stand The Iron Ladies had kicked the bullets away, saving Doppio.
Doppio orders Mista to shoot George but Mista tells him to knock it off. Mista shoots six bullets at Doppio instead, and his Stand deflects the bullets just enough to scrape Doppio's cheeks, leaving three scars on each cheek resembling cat whiskers. Mista and The Iron Ladies laugh at Doppio, mocking his new appearance and saying it looks cute on him.
When Giorno finally enters the room, Doppio trembles and falls to his knees, apologizing for his manners. After learning about the other Jorge 37 and that he is currently in England, George asks Doppio to call England, but Doppio's phone strangely can no longer connect to the pebble phone that Narancia 37 is carrying. Doppio turns a light bulb by the bed into a phone and is capable of reaching Passione's offices in Rome, San Diego, and Tijuana, so he thinks the problem must be on Narancia's end.
Some time later, Rohan uses Heaven's Door on Diavolo and learns that he only has odd numbered pages, so someone else must have the even numbered pages. Around that time, Doppio receives a phone call and goes to another room below the study of Cube House. Assuming Doppio was trying to run away despite Cube House having no exit, Muryotaisu Nijimura summons Grand Blue to retrieve him. Rohan was suspicious of Doppio from the beginning because of the crazy things he had been saying. However, Heaven's Door reveals that Doppio has both odd and even numbered pages, so he is a normal person who is just a bit peculiar.[16]
Galeria
Curiosidades
- A versão italiana de Vento Aureo trocou o primeiro nome de Doppio por "Aceto" em vez de "Vinegar", "aceto" sendo a palavra italiana para "vinagre".
Referências
- ↑ Chapter 541: Storm Warning in Sardinia Island!
- ↑ Chapter 553: Destination: Rome! The Colosseum, p.5
- ↑ Chapter 541: Storm Warning in Sardinia Island!, p.3
- ↑ 4.0 4.1 Chapter 547: King Crimson vs. Metallica, Part 4, p.5
- ↑ Chapter 577: The Requiem Quietly Plays, Part 6, p.18
- ↑ Chapter 568: His Name is Diavolo, Part 1, p.12
- ↑ Chapter 541: Storm Warning in Sardinia Island!, p.6
- ↑ Chapter 542: My Name is Doppio, Part 1, p15
- ↑ Chapter 544: King Crimson vs. Metallica, Part 1, p.10
- ↑ Chapter 543: My Name is Doppio, Part 2, p.3
- ↑ Chapter 577: The Requiem Quietly Plays, Part 6
- ↑ Chapter 541: Storm Warning in Sardinia Island!
- ↑ Chapter 547: King Crimson vs. Metallica, Part 4
- ↑ JORGE JOESTAR Chapter 10: H.G. Wells
- ↑ JORGE JOESTAR Chapter 8: Nero Nero Island
- ↑ 16.0 16.1 JORGE JOESTAR Chapter 15: Beyond